perjantai 6. marraskuuta 2020

Juoksuohjelmaa odotellessa


 

Tällä hetkellä meillä ei ole juoksuohjelmaa, jonka mukaan treenailla. Se ei kuitenkaan haittaa mitään, sillä nyt meillä on hyvää aikaa aloitella lihaskuntotreeniä ja keskittyä siihen, jotta saadaan siitä joka viikkoinen rutiini. Toki lenkilläkin käydään, mutta tällä hetkellä ihan oman pään ja tuntemuksen mukaan.

Edelleen on vähän vaikeuksia kirjoittaa blogia, mutta yritän saada jotain aikaiseksi. Tästä taitaa tulla nyt postaus jossa on paljon kuvia ja vähän tekstiä.

Kuten jo aiemminkin olen maininnut niin yksi talven tavoitteista on saada lisää lihasvoimaa juoksuun. Ensi kesänä tavoittelemme parempia tuloksia ja minä tietysti sitä ensimmäistä maratoniani.  Juoksijan voimavalmennus jatkuu jossa olemme molemmat mukana. Lisäksi olen käynyt kertaalleen Wanhassa Satamassa Beastfactoryn järjestämässä kiertoharjoittelussa. Se on tosi kivaa ja vetäjänä mahtava Jouni Varpelaide. Lisää Katajanokalla sijaitsevasta salista täällä KLIKKLIK ja salin omalta instgram tililtä tai facebook profiilista voi lukea kiertoharjoittelusta. Seuraava treeni 15.11. ja me tietysti mukana. Pitkällä käytävällä on hyvä treenata ja samalla huomioida turvavälit.




Kuntosalin puolella sitten kunnon painonnostoa.







Jussi on juossut HHM vol.3 tässä viikko sitten. Kävi ystävän kanssa joka oli ilmoittautunut Virtual HHM:ään juoksemassa, jotta reitti tulee oikein. Hyvin juoksu kulki, vaikka hissukseen menivät. Aika oli n. 2.30.00

Muuten ollaan käyty lenkillä oman jaksamisen ja fiiliksen mukaan. Useamman kerran viikossa kuitenkin, tottakai.

Olen myös osallistunut etä Pilates tunteihin ja se tuntuu todella hyvältä rauhalliselta treeniltä. 










Polvi on vähän reistaillut viime aikoina, tai oikeastihan se alkoi jo Helsinki Half Maratonilla. Olen kaivanut kaapista vanhat, mutta todella vähän käytetyt juoksukengät, Feet merkkiset, sillä ajatuksella että ne on paremmat kuin paljon juostut Adidakset. Itseasiassa ne ovatkin hyvät, mutta eivät poista polvikipua. 



Minulla on myös uudet Asicsin kengät, joita olen käyttänyt todella vähän, kun tuntuvat jotenkin niin pullukoilta. Ne olen ottanut nyt ne käyttöön ja yllätys yllätys polvikipua ei tunnu juostessa. Kengissä on todella hyvä vaimennus ja siitä näköjään mun jalat tykkäävät. Pikkuhiljaa nekin kengät alkavat tuntua omilta.


Viime viikonlopun pitkänä rauhallisena lenkkinä kävin tyttäreni ja koiran kanssa kävelemässä Salmen ulkoilualueella 11 km lenkin. Tottakai lenkkiin kuului makkaran paistoa ja maisemien ihailua. Muuten ihanan rauhallista, mutta satuimme grillipaikalle yhtäaikaa ison lapsilauman kanssa. He olivat partiolaisia, mutta ääntä kyllä porukasta lähti.





Me odottelemme rauhassa tulevaa juoksuohjelmaa ja itseasiassa myös pikkuisen jännityksellä. Saa nähdä mitä se Venla on meille keksinyt. Yhdessä  tavoittelemme hyviä saavutuksia ensi kesälle.

Hyvää viikonloppua ja kaikille ja nauttikaa kauniista syyssäästä.








1 kommentti:

  1. Minulla olisi ammattilainen etsinnäsä joka osaisi tarjota apua polvivaivoihin. Ne ovat ikäviä juttuja. Omani oireilee paljon jos kävelee pitkiä matkoja. Muutamia jumppaliikkeitä olen tehnyt sekä venytyksiä, mutta en tahtoisi sitä saattaa pahemmaksi. Aikoinaan juoksin paljon, ja maratoni oli myös haaveissa, mutta se lopulta jäi. Olisi hienoa kun jonain päivänä sen haaveen voisi vielä toteuttaa. Tsemppiä teidän treeniin ja toivottavasti polvivaivat ovat kadonneet!

    VastaaPoista

Kirjaamisella motivaatiota treeniin

  Talvi on tullut tänne eteläänkin ja täytyy tunnustaa että lumi ja pakkanen ei ole meidän kummankaan suosikkeja. Ulkona on kaunista, mutta ...